Unidad 7. Ejercicios resueltos

EJERCICIOS UNIDAD 7
1. Contesta las siguientes preguntas:
  • Anne nerede?
    • Anne mutfakta.
  • Ne yapıyor?
    • Kahvaltıyı hazırlıyor.
  • Yiyecekleri nereye koyuyor?
    • Yiyecekleri tepsiye koyuyor.
  • Tepsiyi nereye götürüyor?
    • Tepsiyi sofraya götürüyor.
  • Yumurtaları neden haşlamıyor?
    • Yumurtaları haşlamıyor, çünkü çocuklar katı yumurta sevmiyorlar.
  • Reçel istiyor mu?
    • Reçel istemiyor, bal istiyor.
  • Balı neye koyuyor?
    • Balı kâseye koyuyor.
  • Ekmek taze mi?
    • Ekmek taze değil, ama onu kızartıyor.
  • Tereyağ ve peynir var mı?
    • Evet, tereyağ ve peynir de var.
  • Ne renk zeytin istiyor?
    • Siyah zeytin istiyor.
  • Ne içiyorlar?
    • Çay veya kahve içiyorlar.

2. Completa las siguientes frases:
  • Be bu... o... (vermek).
    • Ben bunu ona veriyorum.
  • Öğretmen bu resimler... ben... (göstermek).
    • Öğretmen bu resimleri bana gösteriyor.
  • Onlar ora... (durmak) ve biz... (bakmak).
    • Onlar orada duruyorlar ve bize bakıyorlar.
  • Biz bu kitaplar... sen... (vermemek).
    • Biz buz kitapları sana veriyoruz.
  • Ben bu kitap... ven... (vermek)?
    • Ben bu resimleri alıyorum, şunları size veriyorum.
  • Sen bu kitap... ben.. (vermek)?
    • Sen bu kitabı bana veriyor musun?
  • Siz çocuk... biz... (göndermek).
    • Siz çocuğu bize gönderiyorsunuz.
  • Biz para... kasap... (göndermek).
    • Biz parayı kasaba gönderiyoruz.
  • Sen bugün İspanya'... (gitmek).
    • Sen bugün İspanya'ya gidiyorsun.
  • Siz Ankara'... (gitmemek)?
    • Siz Ankara'ya gitmiyor musunuz?

3. Completa las siguientes frases con sufijos locativos, dativos o acusativos:
  • Ev... gidiyorum, balkon... oturuyorum.
    • Eve gidiyorum, balkonda oturuyorum.
  • Dolap... bardaklar var, onlar... alıyorum, tepsi... koyuyorum.
    • Dolapta bardaklar var, onları alıyorum, tepsiye koyuyorum.
  • Mutfak... kirli tabaklar var, onlar... yıkıyorsun.
    • Mutfakta kirli tabaklar var, onları yıkıyorsun.
  • Ben yukarı... çıkıyorum, çocuklar... bakıyorum.
    • Ben yukarıya çıkıyorum, çocuklara bakıyorum.
  • Şimdi okul... telefon ediyorum, bu... öğretmen... söylüyorum.
    • Şimdi okula telefon ediyorum, bunu öğretmene söylüyorum.
  • Şimdi bu kitap... okuyorum, sonra sinema... gidiyorum.
    • Şimdi bu kitapı okuyorum, sonra sinemaya gidiyorum.
  • Duvar... resimler var, onlar... bakıyorum.
    • Duvarda resimler var, onlara bakıyorum.
  • Pencere... açıyorum, kapı... gidiyorum, o... da açıyorum.
    • Pencereyi açıyorum, kapıya gidiyorum, onu da açıyorum.
  • Sen kapı... kapıyorsun, iskemle... oturuyorsun.
    • Sen kapıyı kapıyorsun, iskemleye oturuyorsun.
  • Biz kanepe... oturuyoruz, sen... bakıyoruz.
    • Biz kanepede oturuyoruz, sana bakıyoruz.

1 comentarios:

rluispenalva dijo...

Me parece muy ameno,entretenido, a veces dificil, la gramática turka con todos los sufijos es la espera,
Lo que mas me gusta los dialogos

¿Has visto algún error en la página?
Ya sea tipográfico, ortográfico, alguna burrada en turco o español, fotos inexistentes, enlaces que no funcionan...

Si es así haznoslo saber en este foro creado en Facebook o manda un email a:


No olvides añadir el link al que haces referencia. Cualquier ayuda o queja (respetuosa) será siempre bienvenida.

ÇOK TEŞEKKÜRLER!!!
 

Administradores

Contacta:

Suscríbete vía email

Escribe tu dirección de email:

Enlaza el curso a tu blog

    Curso de turco / Türkçe kursu Copyright © 2009 Community is Designed by Bie

    Ir Arriba